söndag 14 mars 2010

Porträttet del 3

Igår tog jag mig tid att jobba lite på porträttet. Dessa veckor är annars fullpackade med det ena och det andra - inte minst mycket i Växjö.
Ikväll ringde de från Vinslövs Konstförening och undrade om jag vill vara med och ställa ut i påsk. Ojdå! Jag har ju redan (troligen) en utställning i påsk.
Men de sa att jag behöver inte vara där. Och där finns en liten osäkerhetsfaktor angående den andra utställningen (i Vittskövle), så jag sa Ja.
Nu får jag verkligen se till att hålla tungan i rätt mun. Vittskövle, Vinslövs Konstförening... och så ska jag samtidigt hänga i biblioteket. Räcker mina alster? Ja, jag tror det.
Kul!


Så här ser skådespelerskan ut för tillfället. Vad som har hänt sen senast är att jag har jobbat med hennes hudfärg, samt med näsan, som är ganska prominent på henne. Där är mycket kvar, verkligen mycket, men det går förhoppningsvis framåt!

Inga kommentarer: