tisdag 9 mars 2010

Porträttet del 2

Nej, jag har inte glömt mitt porträtt. Det har legat, som en pennteckning, en tid men igår målade jag lite på det.
Så här ser det ut just nu. Och jag antar att vi är nere på åttapoängsnivån i gissning av motivet - för att tala På Spåret-språk.
Någon som vet? Nja, knappast väl. Detta är klart svårare än På Spåret någonsin varit.


Jag är fullt medveten om att håret har olika färg på var sin sida. Och ansiktet är blekt som döden. Jag är fortfarande bara i början av processen.

På tal om Processen, så har jag börjat läsa (om) denna epokgörande roman av Franz Kafka. Började snacka om den med en kurskamrat och ville då fräscha upp mina minnen av den.
Första reflektionen: Vilken osympatisk person Josef K är, bara ta kål på honom, det är ingen förlust!

Men det är ju en helt annan historia.

Inga kommentarer: