torsdag 3 december 2009

Kände mig som ett svin

Jag fick "the shot" i förrgår, som ni har kunnat läsa här på bloggen. Lite ont i armen under natten, inget speciellt. Det här går fint, tänkte jag.
Så, fram på dagen, igår alltså, ökad värk på vissa punkter på kroppen: en punkt på baksidan av vänster ben, en annan på höger lårmuskel, ett stråk längs korsryggen.
Så, på kvällen, kom frossa-känslorna, trots att jag hade en tjock pullover utanpå min T-shirt. Skulle inte ha lämnat huset idag, tänkte jag.
Frossan belägrade mig under en bra stund sedan jag i ovanligt god tid lagt mig. Är detta den naturliga reaktionen? tänkte jag. Eller har influensan på något sätt lurat vaccinet, gått runt det? Tänk om jag redan var smittad när jag tog sprutan! Hur skulle det påverka... allting? Jag menar, en kursare ligger däckad just nu.
Men i morse kände jag mig nästan helt symtomfri. Skönt.

Året är fullt av anniversaries, årsdagar, av något, det gäller bara att komma ihåg dem. Idag, den 3 december, till exempel, är det 33 år sedan jag muckade. Härlig känsla, jag minns den än!
Dagen därpå, den 4 december, åkte vi fem nymuckade grabbar på en vecka till Kanarieöarna. Och då var det årsdagen (två år) av dagen då jag fick mitt körkort. Så imorgon har jag varit behörig bilförare i 35 år.

Inga kommentarer: