fredag 4 december 2009

Glad överraskning

Ibland är det trevligt att inte alltid ha full koll på vad som händer... med sitt fotbollslag, till exempel. Det kan resultera i en glad överraskning.
Som nu ikväll. Jag har inte varit inne på varken Teamtalk eller Villas hemsida på hela veckan. (Vi tappade poäng i förra lördagens match efter att ha haft ledningen och då är det inte kul att gå in på sajterna.)
Så köpte jag Kvällsposten idag. Vi har inte direkt någon morgontidning längre så när det är fredag med travtips och allt så blev det Kvällan. Och där kan jag läsa att Villa kanske har en match i benen inför morgondagens drabbning mot Hull, för vi spelade cupmatch i veckan.
Ojdå!
Då måste jag ju bara kolla hur det gick i den där cupmatchen. Och det hittar jag på klubbens hemsida: 4-2 borta mot Pompey, och Villa är i semifinal i Ligacupen! Och där möter vi Blackburn (slipper Manchester-lagen som ställs mot varandra) vilket gör att vi faktiskt har en viss realistisk chans att gå till final.
Ibland är det kul!

Inga kommentarer: