onsdag 23 december 2009

Kalle eller Anna?

Anka, alltså.
Det är frågan klockan 15 imorgon.

Nej, jag ljuger. Det är verkligen inget svårt val. Fast jag har sett Kalle Anka och hans vänner varje jul (i princip) sedan jag var helt liten, och alltså kan dem innan och utan, så har inte den där märkliga Hollywoodfrun en chans att slå sig in och sparka ut Kalle.

Anna Anka kallas för ett "fenomen". Det är media som kallar henne så, och det gör media förstås därför att det är media som har skapat henne - som fenomen betraktat - och media vill suga på den karamellen så länge som möjligt.

Jag har än så länge inte sett en enda minut, inte en sekund faktiskt, av Anna Anka i TV. Jag har snubblat över hennes namn när jag bläddrat igenom kvällstidningar. Där har jag kunnat lära mig att efter den succé hon uppenbarligen gjort i TV, så vill maken Paul skiljas. Kanske för att hon nu är mer omtalad än han.
Jag har därefter kunnat lära mig att Paul och Anna inte alls ska skiljas. De har det hur bra som helst och ska fira en härlig jul tillsammans.
Precis som vanligt i kändisvärlden, med andra ord.

Kanske, kanske, om jag inte har något bättre för mig - och om jag kommer ihåg det! - så ska jag sätta på TV3 klockan 9 ikväll och åtminstone se en liten bit av programmet med Anna Anka.

Imorgon klockan 15? Ja, då blir det Kalle igen.

Inga kommentarer: