tisdag 23 juni 2009

Gamla män klär inte i tenniskläder

Nja, jag vet egentligen inte vad gamla män klär i, men rubriken var mest en parafras på en (gammal) filmtitel.
Budskapet är egentligen följande: gamla män ska inte spela tennis!
Inte så gamla män som jag, åtminstone.

Igår kväll steg jag in på centercourten i Tyringe - beträdde en tennisbana för första gången på 20 år.
Joggade några varv runt banan medan de andra slog bollar. Duktigt. Började "spela", ja citationstecknen finns med för att markera att jag aldrig har varit någon större tennisspelare. Men det var riktigt kul ändå. Och konditionen verkar okay, jag blev inte särskilt trött och jag hann upp rätt många bollar på kanterna.
Efter cirka en och en halv timme, just när jag jagade efter en sådan där boll ut mot kanten, kände jag att något hände. På baksidan av högra låret. En sträckning, det förstod jag omedelbart.
Nu haltar jag omkring här och har ont.
Gamla gubbar borde veta hut.

Inga kommentarer: