onsdag 17 juni 2009

Bara damm och tavlor igen

Vattenfallet porlar och med lite sten runt omkring ska det nog bli fint. Två kokosmattor ligger över de branta kullarna - gräs och växtlighet kommer att ta upp sig mellan "kokosrepen" så småningom. Det blir nog bra.
Bara hoppas att vattnet blir klart. Fortfarande ser jag inte ner i djuphålan. Är det fel på filtret? Eller vad är problemet? Kan jag lita på min dammguru eller måste jag söka råd på annat håll?
Frusterande!

Nu ska jag måla. Försöka göra klart tavlan som jag började på förra helgen. Jag tror inte den ska heta Rulers of the Universe. Jag tror den ska heta Power Struggle istället. Vi får väl se.
Fick en crazy idé till en... bok, novell, historia. Om en konstnär som blir förälskad i en kvinna han har målat. En kvinna som bara finns på hans bild. Kanske har skrivits redan!
Kanske inte borde skrivas...

Inga kommentarer: