fredag 10 april 2009

Datorer är ett *blip* skit

Datorer är förvisso underbara saker - när de fungerar. Och mjukvara, programmen, kan också ha sina sidor.
De kommer nämligen oupphörligen i nya versioner och så måste man lära sig vad skillnaden är från den gamla, som man kunde.
Håller förtvivlat på att uppdatera min hemsida - vill ju lägga in nya målningar, lite om boken och så de två senaste plattorna. (Ja, jag har varit jättelat och inte uppdaterat den på länge. Det är jobbigt. Det tar emot.)

Sedan jag jobbade med hemsidan senast har mycket hänt: ett antal krascher i våra system har gjort att jag tvingas tanka ner alla filerna från webbhotellet och lägga dem i nya mappar på en ny hårddisk.
Nu verkar det som om länkarna inte har följt med, eller åtminstone bara delvis.
Och den nya version av Frontpage Editor jag har skiljer sig från den jag använde tidigare och det tar evigheter att klura ut hur jag ska göra.
Suck!

Varför bryr jag mig? Varför har jag en hemsida?
Varför har jag en blogg?
I-landsproblem!
Men... om jag inte hade en blogg skulle jag inte kunna utgjuta mig över sakernas tillstånd så här. Inte heller skulle jag kunna berätta för världen (ha ha!) hur man bäst ska lösa alla stora problem med miljöförstöringen, narkotikasmugglingen, krigen, ojämlikheten, brottsligheten med mera.
Tänk så synd det hade varit om världen att inte få reda på det.

Jaså inte...

Inga kommentarer: