onsdag 7 april 2010

Uppspelt och frustrerad

Nu är det vår!
Härligt, underbart.
Och det betyder, bland annat, att det är dags för dammen och dess invånare att lämna vinteridet. Med andra ord: dags att byta från den lilla vinterpumpen till den stora sommarditon.
Eftersom filtret detta år ska placeras längre bort från dammen - så det blir lättare att göra rent till hösten - var jag tvungen att köpa en ny, längre slang. Och så skulle jag sätta i anslutningarna mellan slangen och pumpen slash filtret.
Det var ett (ursäkta uttrycket) negerhelvete! Och så småningom förstod jag varför; jag tvingades kalla hit min dammguru (dammguru junior, that is) efter att ha bokstavligen stångat mig blodig på skitet. Han upptäckte att "årets modell" av slang är någon millimeter mindre i diameter, därför var det nästan omöjligt att få in den lilla biten som ska sitta vid filtret.
Nu sitter de där, och vi hoppas på det bästa. I nästa vecka kommer dammguru senior för att försöka hjälpa mig fixa till vattenfallet - förra årets följetong på den här bloggen.
Stay tuned!

Inga kommentarer: