söndag 4 april 2010

Mötet med konstpubliken

Påskdagen och därmed tredje av fyra dagars konstutställning i Vittskövle sockenstuga vid, som jag kallade det i ett mejl till en vän, porten till Österlen.
Även om det inte är första gången jag ställer ut utanför Vinslöv (jag var med på Vedic Art i Sätaröd förra året) så känns det som en sorts debut i "större" sammanhang, och jag måste påstå att det är succé!
Massor av folk, verkligen massor! Jag har visserligen, med en dag kvar, bara sålt en tavla, men jag är jätteglad för det. Jag hade inte räknat med att sälja någon, egentligen.


Detta är bilden jag har sålt, Mötet, eller, på engelska, The Encounter.
Jag sålde den redan första timmen av utställningens första dag, och sedan dess hade jag kunnat sälja just den bilden tre eller fyra gånger till!
Senast i eftermiddags kom ett par in och stod länge och tittade på den, förhörde sig om den, hur mycket jag hade sålt den för och så vidare. Och mannen i paret sa: "Vi har varit ute på konstrunda hela dagen och den här bilden är det bästa jag har sett på hela dagen!"
Snacka om att man växer av sådana ord...
Och funderar; är det sådana här bilder jag ska måla? Med lite variation, förstås. Hmm... tål att tänka på.

Inga kommentarer: