lördag 9 maj 2009

Damm damm damm

Sikten i dammen har klarnat märkbart de senaste dagarna. Delvis beror det nog på vädret - regnskurar några dagar. Men framför allt, gissar jag, på det filter jag har köpt och installerat. Man vill ju liksom kunna se något som händer där nere.
Klar(are) sikt nu, men var är fiskarna?
En, två stycken syns. Där borde vara minst nio!
Har skatorna tagit dem? Eller någon kattjävel?
Det bekymrar mig.
Men än så länge ser man inte riktigt ner till botten av djuphålan. Jag hoppas de ugglar där nere.
Vattenväxterna jag satte i förra helgen har växt, en del av dem. Andra avvaktar, tar längre tid på sig. Ingen av dem verkar åtminstone ha dött. Ännu.
Tänker fixa två markstående lampor också, typ gammeldags gatlampor, och placera på två strategiska ställen vid dammen. Kan bli mysigt sommarkvällar.

Inga kommentarer: