onsdag 4 augusti 2010

Inget (penga-)regn

Det har knappt regnat något under de fem dagar vi hittills haft utställning i Åhus. Den sajt där jag kollar vädret varje dag har haft den goda smaken att skjuta fram det planerade regnet hela tiden - i morse var det faktiskt framflyttat ända till lördag, dvs dagen efter att vår utställning är slut.

Tyvärr har det inte heller regnat pengar på mig under utställningen. Mycket folk har jag haft och många vackra ord har sagts om mitt måleri. Men ingen tavla såld ännu. Idag var där i alla fall en kund som köpte ett ex av min bok! Alltid något!

Nåja, jag är ju en "ung" målare och känner ingen press på mig. Jag kommer att bli bättre och bättre, och min målsättning inför nästa utställning (oktober, Hedbergshuset) är att göra den mer enhetlig, inte spreta så mycket.
Folk frågar mig om min stil - och jag tvingas säga att jag tycker om att måla många sorters motiv, och på många olika sätt.

Faktum är att jag nu längtar lite efter att utställningen ska ta slut så jag kan vara hemma och måla...

Inga kommentarer: