söndag 29 augusti 2010

Global Pleasing System?

Sony Ericssons GPS-funktion är en riktig glädjespridare!
Testade den idag när jag knatade min "bergsrunda" i de ökända Nävlingebackarna. Gjorde till och med min runda extra lång - måste ju få en genomkörare innan femkilometersloppet i Tyrs Hage på torsdag.
Med bilen har jag mätt den längre rundan till knappt sju kilometer.
Den går rakt uppåt, i princip, de två första kilometrarna. Sen springer man cirka 1,5 kilometer (trodde jag) slätt till en punkt där man vänder och springer tillbaka. De två sista kilometrarna är alltså behagligt nerförbacke.

Den underbara GPS-mätaren påstår att jag sprang rundan på 40,59 minuter - och påstår att den är 7,9 kilometer lång.
Tiden kan nog ungefär stämma det kunde jag konstatera när jag tittade på klockan i bilen när jag kom tillbaka. Men sträckan...
Det skulle ge mig en miltid på, säg, 52 minuter, vilket jag aldrig har varit i närheten av.
Vad ska man tro om sånt?

Inga kommentarer: