måndag 28 juni 2010

Och förutom fotboll...

finns det ju saker att notera runt omkring oss.
Vi kan till exempel glädjas åt det fantastiska sommarvädret. Ja, nu är det verkligen fantastiskt! Det är så att man stundtals söker skuggan - precis så som det ska vara en riktig sommar.

Tyvärr kommer man inte ifrån den där hetsen, att skynda, skynda, ta vara på varje sekund av ordentligt väder. För det är ju det trista med att bo på dessa breddgrader - man vet aldrig hur länge det vackra vädret håller i sig. Det kommer att slå om till regn och en handfull plusgrader, förr snarare än senare.

Om jag hade haft en liten summa pengar skulle jag förlagt större del av mitt liv sisådär 150-200 mil söderut. Men det har jag säkert skrivit redan på den här bloggen.

Nu är det bara cirka en månad kvar till min sommarutställning. Lördag 31 juli vernissage, torget i Åhus. Klockslag ännu oklart. Återkommer.
Har fortfarande ett par tavlor som jag vill göra färdiga så att jag kan ha dem med. Lär väl bli mer tid att måla när fotbolls-VM glesnar av och slutligen upphör helt.

Observera att jag inte över huvud taget nämnt domarskandalen som skickade England ut ur VM, som beredde väg för tyskarna. Inte med ett ord har jag nämnt den fruktansvärda domarskandalen. Inte med ett enda ord.

Inga kommentarer: