fredag 4 september 2009

Hösttider och mycket på gång

Igår regnade det småspik. Idag blåser det som om Vindguden själv hade stigit ner och visat sitt raseri.
Är det hösten som är här?

Igår kväll sprang jag i alla fall 5000 meter, för första gången på sex-sju år, på bana, i Tyrs Hage, "min" idrottsplats, i Tyringe.
26.42, hyfsad tid för att vara jag. Helt okay.

Annars är det mycket på gång:
Licens för att få ge ut (o, det låter mycket mer än vad det är) skivan - där jag/vi samlar det bästa jag och Alex har spelat in.
Visitkort inför utställningen i oktober.
"Planscher" att ge bort till dem (om det finns några) som köper min bok i samband med utställningen.
Och så färdigställa ett par målningar till - först och främst den som illustrerar en av låtarna på plattan, Yellow Eyes.

Hur ska man hinna plugga och hänga med på "kussen" (berättade jag att de inte kan prata rent i Växjö? De säger kuss istället för kurs!) när man har så mycket annat, viktigt att pyssla med?
Nåja, det ska väl gå.

Inga kommentarer: