onsdag 9 september 2009

En magisk dag?

Idag är det den nionde september 2009. Med andra ord, eller snarare siffror: 090909.
Gissa om många par väljer att gifta sig idag!
Och sådan lycka bäbisar som föds idag förutses att få.

Ligger det något i det där? Det där med talmagi? Oturstalet 13, turtalet 7, och allt sådant.
Jag tvivlar på det, men helt säker kan man ju inte vara.
Tre är traditionellt mitt oturstal. Jag körde och krockade med min bil den 3 juli ett år, körde omkull med mopeden den 3 någonting ett annat år.
Men jag kämpar emot det, vill inte ha något oturstal. För ett par år sedan utmanade jag verkligen ödet - gick ombord på ett flygplan till London, den 3 mars! Tredje i tredje, alltså.
Och ja, eftersom jag kan sitta här och skriva detta, gick det bra.

Lite magiskt kändes det faktiskt idag; att, en bit in i september, kunna köra ut till Åhus och ligga och ha det skönt på stranden, i badbyxor.
Fast magin stannade i vattenbrynet. Det var kallt som ****, så något bad blev det inte.
Tror jag åker ut där en sväng imorgon också. Det gäller att passa på.

Nu var det länge sedan jag gav regeringen en råsop. Det ska jag göra imorgon - när jag har varit i Åhus. Det tycker jag att den har gjort sig ärligen förtjänt av.

Inga kommentarer: