måndag 5 juli 2010

En glädjens dag

Idag ser ut att bli en riktigt bra dag!
Inte bara för att vädret är kanonfint, det har hänt ett knippe av positiva saker idag.

Viktigast, kanske: Min mamma fick besked från kammarrätten. De upphäver tidigare beslut av (tingsrätten och) omsorgsnämnden i Hässleholm, och ger mamma rätt till särskilt boende. Nu kan hon slappna av, och slippa oroa sig över hotet att kanske tvingas bo själv i en lägenhet.

I dammen såg jag idag en ny liten fisk - röd, vilket antyder att den är unge till någon av de inplanterade, så vitt jag kan förstå. I så fall är det mig veterligt första gången som våra fiskar har ynglat av sig. Jättekul!

Och som om det inte skulle räcka - alla goda ting är tre, påstås det ju, även om jag inte brukar hävda det - så upptäckte jag nyss fyra små tomater på den ena tomatplantan. Yes!

Inga kommentarer: