lördag 13 februari 2010

Spotify!

Äntligen har jag en playlist på Spotify.
Något account har jag inte, utan jag tjyvåker på Alex, Mickeys och Jolenes accounts. Så att, faktiskt, har jag inte en utan tre playlists!
Nu är det bara Alex dator som är kopplad till två anständiga högtalare. Ljudet på de två andra lämnar mycket i övrigt att önska.

Men visst är det kul, med Spotify. Där kan man hitta gamla favoriter som man inte hört på årtionden... Som Hep Stars grymma version av Sweet Little Sixteen, eller Out Of Time med Rolling Stones.
Man kan också upptäcka nya, och nygamla, låtar som man aldrig hört förut. Sålunda har jag hittat en jättebra version av George Harrisons While My Guitar Gently Weeps, med Paul McCartney och Eric Clapton, tydligen inspelad vid någon tribute-konsert för George, gissningsvis efter hans död.

Frustrationen ligger dock om hörnet och väntar. "Varför finns inte den här låten med?" Till exempel I Love Rock'n'roll med Joan Jett and the Blackhearts. Eller Sea Cruise i John Fogertys suveräna version. Fast de kanske kommer en dag!
Får nöja sig med det som finns så länge. Och det är ju inte lite!

Inga kommentarer: