fredag 29 januari 2010

Jag ska måla hela världen...

I eftermiddag har jag premiärmålat i min nya ateljé. Det känns superkul!
Det blev ingen längre seans. Januaridagen är inte lång och jag kom inte hem från Växjö förrän vid tretiden.
Men dock.
La in tre små planeter/månar i en bild som är tänkt att bli uppföljaren till Power Struggle: Introducing the Combattants (Maktkamp: kombattanterna presenteras).
Jag har målat lite på bordet i mitt stilleben - mitt hittills enda i denna genre: Ryggbiff med pommes frites, bearnaisesås och tomat (engelsk titel saknas än så länge).
Jag har försökt, men skändligen misslyckats, att förbättra en målning av en hoppande isbjörn.
Så har jag, slutligen, målat ett stuprör. Ja, på en duk, alltså, inte ute på väggen i vinterkylan. Stupröret ska omges av en symfoni i gröna nyanser, är det tänkt. Det verkar i alla fall lovande än så länge. Mina barn håller dock inte med om det, men det är ju deras problem...
Vive l'Art!

Inga kommentarer: