fredag 22 januari 2010

Ateljéglädje

Äntligen, får bli startordet även för dagens inlägg.
Nu har jag återigen en liten ateljé, något lite sämre än den förra, men ändå.
Vårt gamla sovrum blev ju min ateljé för snart ett år sedan (nåja, i april, maj var det kanske).
Sen hände saker och ting under sensommaren. Mamma flyttade in hos oss och hon måste ju ha ett eget rum. Hon fick det.
Nu har vi gjort en liten rockad igen. Utrymmet längst bak i vardagsrummet, en liten del för sig själv, har stått för fäfot mer eller mindre sedan vi flyttade matbordet härifrån - och det är flera år sedan.
Nu har datorerna plockats ner uppifrån och satts hit. Jag sitter här och skriver dessa rader.
Nackdelen, för de ivriga datoranvändarna, är att när östanvinden blåser på vintern blir här lite kallt. Men vi har ett värmeelement om det kniper.
Och jag har flyttat upp med mitt måleri. Inte så bra plats som jag hade tidigare, framför allt sämre väggytor att hänga målningarna på, men det fungerar. Och det ska bli befriande att snart börja måla igen.
Art for life's sake!

Inga kommentarer: