tisdag 20 oktober 2009

Mästaren!

Det är en magisk dag.
Rättare sagt, det var en magisk torsdagkväll för några veckor sedan, när jag sprang 800 meter på Tyrs Hage - fast först ikväll förstod jag hur magisk den var.

För att göra en kort historia lång - och denna historia är så bra att den kräver att få bli lite längre än den egentligen är - så är det i år 40-årsjubileum i Tyringe SK69, den anrika friidrottsklubben som fostrat namn som Dan Glans.
Just under detta jubileumsår har (tyvärr, förstås) ett antal av klubbens tongivande seniorer (dvs över 13 år gamla) varit hel- eller halvskadade.
Just under detta jubileumsår har jag också kommit till skott, efter sex års frånvaro, och än en gång varit med på tiokampen.
Och vilket flyt för mig, att det blev just detta år!

Ikväll var det nämligen högtidlig avslutning på utomhussäsongen, den traditionella samlingen i skolans aula där ett stort antal barn och ett mindre antal seniorer får sina medaljer och/eller diplom.
Diplomet är förstås en ära att få, men ännu mer intressant var att få se hela listan med alla årets resultat.
Och då, när denna lista gicks igenom minutiöst, namn efter namn, gren efter gren, uppenbarade sig sanningen i all dess outsägliga härlighet:
Min tid på 800 meter, blygsamma 3.19,0, visade sig vara bättre än tiderna för alla de andra elva personerna (över 13 år) som deltagit i grenen i år.
Jag är alltså KLUBBMÄSTARE!!!!!!!!!!!

Med en liten brasklapp för att något 13-årigt eller yngre barn har sprungit fortare än jag, så är det i alla fall odiskutabelt så att jag är seniorklubbmästare på 800 meter år 2009 - jubileumsåret.
Det är första gången någonsin (så vitt jag vet) som jag blivit klubbmästare, och det är något jag aldrig i min vildaste fantasi trott kunde hända, och jag är djupt rörd nästan vispad och det här kommer jag att leva läääääänge på!

Inga kommentarer: