tisdag 18 maj 2010

En underbar dag!



Den här liraren tyckte inte alls om när jag klampade (nåja, försökte tassa försiktigt) omkring med min kamera vid Magle våtmark utanför Hässleholm i morse. Med ilskna skrik och hotfulla lovar i min närhet var budskapet i ruvnings- och ungetider väldigt klart och tydligt: Get lost!

En ganska kraftig nordvästlig vind störde något - betydligt mer än den energiska vaktfågeln, faktiskt - men annars var det en fin morgon vid våtmarken. Fågellivet var dock mindre än jag hoppats på och dessutom hade jag solen i fel vinkel. Får åka dit en kväll istället och då ta med en stol så jag kan sitta och vänta in de fina bilderna.

Endast den som ofta har lyxen att få sova ut på förmiddagen stiger frivilligt upp en tidig morgon.
Gammalt djungelordspråk.

För så är det, för mig i alla fall, att i vanliga fall hade jag aldrig gått upp av fri vilja klockan sju och kört in till Hässleholm för att plåta fåglar. Men i dessa tider ställs ju allt på sin ände - och det är bara att ta vara på de fördelar som finns...

Vilken fantastisk dag det är!!!
22 grader varmt, sol och i lä sitter man bara och njuter som en kung.
Det enda som hindrar mig från att ta en kall öl, och därmed göra njutningen fullständig (från kung till gud!), är att jag planerar att träna lite senare. Får spara ölet. Kanske blir fint imorgon också!

1 kommentar:

Isi sa...

Fin bild på Skrattmåsen!