torsdag 5 november 2009

Måleri bättre än fotboll och vädret

Vilken förskräcklig dag det var igår!
Ja, jo, visst hade den sina fördelar också. Jag var i Lund och hälsade på vänner på före detta östasiatiska institutionen och det var verkligen trevligt.
Men vädret!
En mer jävalusisk novemberdag har man väl sällan varit med om. Isande kall östanvind, ända borta från Sibirien, och temperaturer kring noll.
Vårt sovrum ligger mot öster och har fullt med fönster på den väggen, så det var nästan så det växte pingviner i fönsterkarmarna.
Och fotbollen ska vi inte tala om...

Då är det bättre med måleri. Har jobbat en del på the Nude idag och nu börjar färgen på hennes hud åtminstone likna något att utgå från.
Här är hon, i sin nuvarande skepnad:












Ja, ännu återstår en hel del. Men jag tycker i alla fall att hon blir bättre och bättre.
En före detta arbetskamrat till mig brukade säga, när jag (eller någon annan) hade gjort en sida som såg ganska bra ut:
"Som Rembrandt sa, ett streck till och tavlan är förstörd!"
Men där är jag väl ännu inte?

Inga kommentarer: