onsdag 18 november 2009

I stormens öga?

Vi är under belägring av höstens första (enda?) storm. Eller har vi haft en tidigare? Minns...

Ja, så långt kom jag för cirka tio minuter sedan, innan... PANG! Pitch black. Strömmen gick.
Men det varade inte så länge. Nu sitter jag här och bloggar igen.
På TV har de sagt att stormen ska bedarra under sen kväll och natt.
Låt oss hoppas det.

Och jag har gjort några små ändringar på min tavla. Därefter sajnade jag den, skrev dess namn på baksidan, gjorde en provisorisk upphängningsanordning och hängde den på väggen i ateljén.
Namnet, ja. Jag beslutade att kalla den Girl with a Pearl Necklace. Flicka med pärlhalsband.
Jag antar att du, kära bloggläsare, är bekant med boken/filmen (med Scarlett Johansson) Girl with a Pearl Earring. Det är förstås den jag hade i åtanke när jag valde namn på målningen.

Nu tänker jag avsluta innan strömmen går igen.

Inga kommentarer: