fredag 14 augusti 2009

Imorgon börjar det

...friidrotts-VM?
Nja, jo, det är ju sant, och det är jättekul.
Men det var inte det jag tänkte på.
Jag tänkte på världens äldsta fotbollsliga, den engelska, som åter drar igång efter en sommar full av vansinniga affärer.
Vansinnigast är nyrika Manchester City som har köpt upp allt som rör sig. Jag är besviken på Arsenal, alternativt Adebayor själv, för den affären. Självklart är jag också besviken på Gareth Barry. Om han hade gått till ett lag som faktiskt ska spela i Champions League till hösten hade det väl varit sin sak - om han nu tvunget vill lämna Villa. Men City... Må han bli skadad i inledningen av första seriematchen och missa hela säsongen! (Ja, jag är bitter.)
Villa startar hemma mot Wigan. Om det inte blir tre poäng där kan vi redan glömma den här säsongen.
Viktigast är dock att det går dåligt för Man City. Jag kommer till och med att heja på Chelsea, Man United och BIRMINGHAM mot dem.
Grrr!

Inga kommentarer: