söndag 17 oktober 2010

Is på dammen


17 oktober, och redan is på dammen flera mornar. Det måste vara rekordtidigt. Det bådar inte gott.
Just nu finns det inte någonting, inte någonting, som tyder på att de polska meteorologernas spådom (kallaste vintern på tusen år) skulle vara felaktig.
Fyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaan!

MEN jag är ändå optimist, jag tror på ett liv efter vintern. Jag har idag planterat en ny buske i trädgården, en häggmispel.
"Jag vill ha en buske som växer snabbt, som blir stor, bred och tät," sa jag till mannen i växthuset. Och då pekade han på den där. Hoppas han har rätt. Enligt beskrivningen ska den blomma på våren, med stora vitrosa blommor.
Jag har, så vitt möjligt, satt den enligt alla konstens regler; grävt stort hål, hällt i speciell planteringsjord blandad med barkmull. Så får vi hoppas.

OCH dessutom har jag hällt på det första rullebörslasset jord på BERGET. Bilden kommer jag att lägga ut på Facebook senare idag.

Inga kommentarer: